o minunată luptă cu oponenții
un regulament original
Regulamentul Jocului Cetății este relativ simplu. Daca nu înțelegeți acest manual, o rundă completă de joc este filmată într-o simulare video, apăsând pe butonul din meniu - Video, fiind foarte explicit acolo.
HARTA COMPLETĂ
completare regulament- 6 jucători
și mutările pe harta călătoriei în timp
Tabla de joc al Jocului Cetății cuprinde 2 hărți desenate și se poate juca și în 6 jucători, respectiv cu pioni de culori diferite ( roșu, galben, albastru, alb, negru și verde). A doua hartă ce este conectată la harta cetății din Alba Iulia, reprezintă o ilustrație cu tematică istorică ce este formată pe suprafața ei din poziții fără numere legate între ele, având pe alocuri unele poziții marcate cu surplus de puncte, respectiv: +7, +5,+10, +20 și +30. Sistemul de mutări se va face simultan de către jucători, pe ambele table de joc, când le vine rândul. dar diferența de mutări este următoarea: Dacă în duelul cu cartonașele principale de joc, un jucător obține 4 puncte, pe tabla cu cetatea din Alba Iulia, va muta pionul 4 puncte și va respecta o singură dată indicele pătrățelului respectiv, pe când, pe tabla călătoriei în timp, în lumea dacilor și a romanilor, jucătorul va muta doar cele 4 puncte câștigate din duelul cu cartonașe, cu soldatul din carton, de culoarea pionului care-i corespunde, nemaiținându-se cont de indicele pătrățelului. Pe Tabla de joc a călătoriei în timp, puteți observa niște stele roșii. Acestea sunt puncte de teleportare, ca în cazul în care un jucător ajunge cu lupătorul pe o stea, poate să-l mute pe care stea dorește de pe tabla de joc. Mutările soldaților, în momentul în care să zicem că acumulează 7 puncte de joc, soldatul va trece peste comoară, va pune un pătrățel de culoarea pionului care-i aparține pe această comoară, și se va muta mai departe pe celelalte puncte de pe hartă, îndreptându-se spre alte comori. În cazul în care se întâlnesc doi lupători, se va arunca zarul de ambii jucători, și numărul cel mai mare este câștigător, trimițâmd adversarul cu care s-a luptat, la începutul traseului hărții călătoriei în timp, unde este portalul cu tricolorul și comorile deja acumulate de acesta vor fi înlocuite cu pătrățelele luptătorului câștigător. Dar contează diferența de numere. De exemplu, soldatul de culoare roșie, aruncă cu zarul în duel numărul 5 iar cel cu galben aruncă zarul cu numărul 2. Soldatul de culoare roșie câștigă, dar diferența fiind de 3 puncte, are dreptul să mai mute 3 poziții pe harta istorică unde a călătorit în timp, îndreptându-se spre alte poziții care conțin surplus de puncte pentru scorul final. Dacă un soldat se va muta pe poziția altui soldat, acel soldat care s-a suprapus cu un alt soldat poate să atace sau să-și păstreze mutarea fără să îl atace.
REGULAMENT 6 JUCĂTORI
Calculele matematice pentru realizarea mutărilor jucătorilor, se vor face de la cel mai mare număr spre cel mai mic. Regulamentul de calcul pentru 6 jucători, cu cartonașele principale de joc de la 2 la 7 este următorul:
Se vor împărți cele 6 cartonașe după ce se vor amesteca, câte un cartonaș la fiecare jucător. (rosu, galben, albastru, alb, negru și verde). Se aruncă zarul de către jucători, pentru a se stabili care dintre jucători va întoarce primul cartonașul. Să zicem că jucătorul albastru întoarce primul cartonașul cu numărul 7 acesta având dreptul să atace unul din ceilalți jucători existenți și alege cartonașul jucătorului galben, care e numărul 3. Se va face diferența de puncte 7-3=4, deci albastru câștigă 4 puncte, și mută 4 puncte pe tabla de joc cu cetatea Alba Carolina, respectând indicele pătratului pe care a nimerit o singură dată, ulterior mutând soldatul pe harta istorică 4 poziții. După acest duel , cartea jucătorului albastru, se va pune deoparte, urmând jucătorul galben să aleagă un cartonaș din cele rămase. După utilizarea cartonașului jucătorului galben, se va pune și acesta deoparte și se va folosi precum am menționat cartonașul următorului jucător, până când nu mai rămân cartonașe pe platforma cartonașelor principale de joc, ulterior amestecându-se cartonașele pentru bătălia următoare.
În conținutul Jocului Cetății, se mai găsesc 12 cartonașe pe care le-am numit cartonașe capcană, acestea amestecându-se și distribuindu-se în mod egal numărului de jucători participanți, așezate vizibil, putând fi folosite în timpul jocului de către un jucător, în cazul în care pionul său sau al altui jucător a nimerit pe o poziție aferentă numărului descris de aceste cartonașe, având anumite abilități care avantajează sau dezavantajează jucătorii.