o minunată luptă cu oponenții

un regulament original

Jocul Cetății se desfășoară simultan pe ambele hărți:

    • Harta Cetății Alba Carolina → unde jucătorii cuceresc obiective istorice și Porțile Cetății.

    • Harta Călătoriei în Timp → unde jucătorii străbat un traseu plin de comori, capcane, teleportări și dueluri directe.

  • Bulina mov se află la sfârșitul traseului de pe Harta Călătoriei în Timp. Ea reprezintă portalul de piatră și este punctul prin care jucătorul se întoarce în Cetatea din prezent.

  • Doar jucătorii care reușesc să ajungă pe bulina mov pot valida obiectivele cucerite și pot adăuga punctele acestora la scorul final.

📜 Regulamentul oficial – Jocul Cetății


0. Termeni importanți

·         Confruntare = o rundă completă în care se joacă toate cele 6 cartonașe principale (2–7), prin comparații succesive între jucători. La finalul confruntării, cartonașele principale se amestecă și se pregătesc pentru confruntarea următoare.

·         Duel = jocul complet, format din mai multe confruntări succesive, care se încheie atunci când un jucător finalizează traseul Cetății și ajunge pe bulina mov de pe Harta Călătoriei în Timp.


1. Componentele jocului

·         1 tablă de joc cu două hărți:

o    Harta Cetății Alba Carolina, ilustrată fidel cu obiectivele istorice.

o    Harta Călătoriei în Timp, unde jucătorii descoperă comori, se duelează și pot folosi teleportarea.

·         6 pioni colorați (roșu, galben, verde, albastru, alb, negru).

·         6 cartonașe principale (numerotate de la 2 la 7).

·         12 cartonașe capcană (cu abilități speciale).

·         1 zar.

·         Monede reale de 1 ban (pentru a marca obiectivele cucerite pe Harta Cetății).

·         8 buline colorate (câte una pentru fiecare culoare de pion, folosite pentru a marca comorile cucerite pe Harta Călătoriei în Timp).


2. Scopul jocului

Jucătorii adună puncte prin:

·         confruntări cu cartonașele principale,

·         mutări pe cele două hărți,

·         cucerirea obiectivelor Cetății,

·         colectarea comorilor de pe Harta Călătoriei în Timp,

·         folosirea cartonașelor capcană,

·         cucerirea Porților Cetății (pătrățele verzi),

·         utilizarea strategică a stelelor roșii pentru teleportare,

·         confruntări directe pentru cucerirea comorilor adversarilor.

Un duel complet (partida) se încheie când un jucător finalizează traseul Cetății și ajunge pe bulina mov de pe Harta Călătoriei în Timp.

Câștigă jucătorul cu cel mai mare scor final.


3. Pregătirea jocului

1.    Așază tabla de joc pe masă.

2.    Fiecare jucător își alege un pion și bulinele corespunzătoare culorii lui.

3.    Cele 6 cartonașe principale (2–7) se amestecă și se așază în zona confruntărilor.

o    La 2 jucători → fiecare primește câte 3 cartonașe.

o    La 3 jucători → fiecare primește câte 2 cartonașe.

o    La 6 jucători → fiecare primește câte 1 cartonaș.

4.    Cartonașele capcană se împart în mod egal fiecărui jucător, cu fața în sus, astfel încât să fie vizibile pentru toți.

5.    Ordinea jucătorilor se stabilește prin aruncarea zarului.


4. Desfășurarea jocului

4.1 Confruntările cu cartonașele principale

·         O confruntare începe prin dezvăluirea succesivă a cartonașelor principale.

·         Se compară valorile: diferența dintre numere = punctele câștigate.

·         La finalul confruntării, toate cartonașele principale au fost jucate.

·         Apoi se amestecă și se pregătesc pentru confruntarea următoare.

Exemplu:

·         Jucătorul A → cartonaș 7.

·         Jucătorul B → cartonaș 3.

·         Diferența = 7 – 3 = 4 puncte pentru Jucătorul A.


4.2 Mutarea pionilor

·         După fiecare comparație, pionul câștigătorului se mută atâtea pătrățele pe Harta Cetății câtă este diferența obținută.

·         Indicele pătrățelului unde ajunge se aplică o singură dată.

·         Dacă pionul ajunge pe un pătrățel verde (Poartă), jucătorul primește +5 puncte și activează abilitatea cartonașului folosit.

·         Dacă un alt jucător ajunge ulterior pe aceeași Poartă, se aruncă zarul:

o    Câștigătorul preia +5 puncte, iar cel care a pierdut pierde 5 puncte.

·         Dacă un jucător cucerește toate cele 4 Porți ale Cetății, primește un bonus suplimentar de +20 puncte la final, pe lângă cele +5 individuale.

·         Pe Harta Călătoriei în Timp, pionii se mută simplu, după punctaj, fără indici.


4.3 Obiectivele Cetății

·         La atingerea unui obiectiv, se pune pe el o monedă de 1 ban.

·         Prima dată când e ocupat, jucătorul aplică bonusul/penalizarea din legendă.

·         Taxă de trecere

Dacă un jucător ajunge pe un obiectiv care are deja o monedă, trebuie să plătească 1 punct din scorul său către „vistieria comună” (se pune deoparte o monedă adițională în bancă).

Astfel, obiectivele cucerite devin „scumpe de traversat”, cresc tensiunea și interacțiunea.

·         La finalul jocului, fiecare obiectiv cucerit valorează +1 punct, dar numai pentru jucătorul care reușește să ajungă pe cerculețul mov de pe Harta Călătoriei în Timp.


4.4 Comorile din Harta Călătoriei în Timp

·         La atingerea unei comori, jucătorul pune bulina sa colorată pe cerculeț.

·         Primește imediat punctele.

·         Comorile nu pot fi revendicate de două ori.


4.5 Stelele roșii (Teleportare)

·         Când un pion ajunge sau trece peste o stea, jucătorul se poate teleporta pe orice altă stea.


4.6 Cartonașele capcană

·         Un cartonaș capcană poate fi folosit doar când pionul se află pe pătrățelul numerotat identic cu cartonașul.

·         Cartonașul special „Anulează calculele tuturor adversarilor” aduce la 0 toate punctele adunate de ceilalți prin obiective în acea confruntare, indiferent dacă erau pozitive sau negative. Doar jucătorul care l-a folosit își păstrează punctele.


4.7 Dueluri directe pe Harta Călătoriei în Timp

·         Pe același cerculeț: se aruncă zarul, câștigătorul rămâne, pierzătorul revine la portal.

·         Pe bulina exactă a adversarului: se aruncă zarul, câștigătorul mută în plus diferența dintre rezultate, preia toate comorile adversarului, iar pierzătorul revine la portal.


4.8 Modul special pentru 6 jucători

·         La început, toți aruncă zarul → cine are cel mai mare începe.

·         Primul jucător întoarce o carte principală și alege un alt jucător să întoarcă.

·         Dacă valoarea este mai mare, acel jucător mută și alege următorul.

·         Lanțul continuă până când toate cele 6 cartonașe au fost jucate (încheierea confruntării).

·         Cartonașele se amestecă și următoarea confruntare începe cu pionul cel mai avansat.

·         Dacă mai mulți pioni sunt pe poziția „+”, ordinea se decide cu zarul.


5. Sfârșitul duelului și calculul punctelor

Un duel complet se încheie când un jucător finalizează traseul Cetății și ajunge pe bulina mov.

Scor final =

1.    +20 puncte pentru toate cele 4 Porți (pe lângă cele +5 fiecare).

2.    Punctele comorilor cucerite.

3.    Poziția finală pe Harta Călătoriei în Timp (sau 28 dacă a terminat traseul).

4.    +1 punct pentru fiecare obiectiv cucerit, dar doar dacă jucătorul a ajuns pe cerculețul mov.

5.    Scorurile din confruntările precedente (diferențele din cartonașele principale).

Câștigă jucătorul cu cel mai mare scor total.