o minunată luptă cu oponenții
un regulament original
Jocul Cetății se desfășoară simultan pe ambele hărți:
-
-
Harta Cetății Alba Carolina → unde jucătorii cuceresc obiective istorice și Porțile Cetății.
-
Harta Călătoriei în Timp → unde jucătorii străbat un traseu plin de comori, capcane, teleportări și dueluri directe.
-
-
Bulina mov se află la sfârșitul traseului de pe Harta Călătoriei în Timp. Ea reprezintă portalul de piatră și este punctul prin care jucătorul se întoarce în Cetatea din prezent.
-
Doar jucătorii care reușesc să ajungă pe bulina mov pot valida obiectivele cucerite și pot adăuga punctele acestora la scorul final.
Regulamentul oficial – Jocul Cetății
0. Termeni importanți
· Confruntare =
o rundă completă în care se joacă toate cele 6 cartonașe principale (2–7), prin
comparații succesive între jucători. La finalul confruntării, cartonașele
principale se amestecă și se pregătesc pentru confruntarea următoare.
· Duel =
jocul complet, format din mai multe confruntări succesive, care se încheie
atunci când un jucător finalizează traseul Cetății și ajunge pe bulina mov de
pe Harta Călătoriei în Timp.
1. Componentele jocului
· 1 tablă
de joc cu două hărți:
o Harta Cetății Alba Carolina,
ilustrată fidel cu obiectivele istorice.
o Harta Călătoriei în Timp,
unde jucătorii descoperă comori, se duelează și pot folosi teleportarea.
· 6 pioni colorați
(roșu, galben, verde, albastru, alb, negru).
· 6 cartonașe
principale (numerotate de la 2 la 7).
· 12 cartonașe
capcană (cu abilități speciale).
· 1 zar.
· Monede
reale de 1 ban (pentru a marca obiectivele cucerite pe Harta Cetății).
· 8
buline colorate (câte una pentru fiecare culoare de pion, folosite
pentru a marca comorile cucerite pe Harta Călătoriei în Timp).
2. Scopul jocului
Jucătorii adună puncte prin:
· confruntări
cu cartonașele principale,
· mutări
pe cele două hărți,
· cucerirea
obiectivelor Cetății,
· colectarea
comorilor de pe Harta Călătoriei în Timp,
· folosirea
cartonașelor capcană,
· cucerirea
Porților Cetății (pătrățele verzi),
· utilizarea
strategică a stelelor roșii pentru teleportare,
· confruntări
directe pentru cucerirea comorilor adversarilor.
Un duel complet (partida) se încheie când
un jucător finalizează traseul Cetății și ajunge pe bulina mov de pe
Harta Călătoriei în Timp.
Câștigă jucătorul cu cel mai mare scor final.
3. Pregătirea jocului
1. Așază tabla de joc pe masă.
2. Fiecare jucător își alege un pion
și bulinele corespunzătoare culorii lui.
3. Cele 6 cartonașe
principale (2–7) se amestecă și se așază în zona confruntărilor.
o La 2 jucători → fiecare primește
câte 3 cartonașe.
o La 3 jucători → fiecare primește
câte 2 cartonașe.
o La 6 jucători → fiecare primește
câte 1 cartonaș.
4. Cartonașele capcană se
împart în mod egal fiecărui jucător, cu fața în sus, astfel încât
să fie vizibile pentru toți.
5. Ordinea jucătorilor se stabilește
prin aruncarea zarului.
4. Desfășurarea jocului
4.1 Confruntările cu cartonașele principale
· O
confruntare începe prin dezvăluirea succesivă a cartonașelor principale.
· Se
compară valorile: diferența dintre numere = punctele câștigate.
· La
finalul confruntării, toate cartonașele principale au fost jucate.
· Apoi
se amestecă și se pregătesc pentru confruntarea următoare.
Exemplu:
· Jucătorul
A → cartonaș 7.
· Jucătorul
B → cartonaș 3.
· Diferența
= 7 – 3 = 4 puncte pentru Jucătorul A.
4.2 Mutarea pionilor
· După
fiecare comparație, pionul câștigătorului se mută atâtea pătrățele pe Harta
Cetății câtă este diferența obținută.
· Indicele
pătrățelului unde ajunge se aplică o singură dată.
· Dacă
pionul ajunge pe un pătrățel verde (Poartă), jucătorul primește +5
puncte și activează abilitatea cartonașului folosit.
· Dacă
un alt jucător ajunge ulterior pe aceeași Poartă, se aruncă zarul:
o Câștigătorul preia +5
puncte, iar cel care a pierdut pierde 5 puncte.
· Dacă
un jucător cucerește toate cele 4 Porți ale Cetății, primește un
bonus suplimentar de +20 puncte la final, pe lângă cele +5
individuale.
· Pe
Harta Călătoriei în Timp, pionii se mută simplu, după punctaj, fără
indici.
4.3 Obiectivele Cetății
· La
atingerea unui obiectiv, se pune pe el o monedă de 1 ban.
· Prima
dată când e ocupat, jucătorul aplică bonusul/penalizarea din legendă.
· Taxă de trecere
Dacă un jucător ajunge pe un obiectiv care are deja o monedă, trebuie să plătească 1 punct din scorul său către „vistieria comună” (se pune deoparte o monedă adițională în bancă).
Astfel, obiectivele cucerite devin „scumpe de traversat”, cresc tensiunea și interacțiunea.
· La
finalul jocului, fiecare obiectiv cucerit valorează +1 punct, dar numai pentru
jucătorul care reușește să ajungă pe cerculețul mov de pe Harta Călătoriei în
Timp.
4.4 Comorile din Harta Călătoriei în Timp
· La
atingerea unei comori, jucătorul pune bulina sa colorată pe
cerculeț.
· Primește
imediat punctele.
· Comorile
nu pot fi revendicate de două ori.
4.5 Stelele roșii (Teleportare)
· Când
un pion ajunge sau trece peste o stea, jucătorul se poate teleporta pe
orice altă stea.
4.6 Cartonașele capcană
· Un
cartonaș capcană poate fi folosit doar când pionul se află pe pătrățelul
numerotat identic cu cartonașul.
· Cartonașul
special „Anulează calculele tuturor adversarilor” aduce la 0 toate
punctele adunate de ceilalți prin obiective în acea confruntare, indiferent
dacă erau pozitive sau negative. Doar jucătorul care l-a folosit își păstrează
punctele.
4.7 Dueluri directe pe Harta Călătoriei în Timp
· Pe
același cerculeț: se aruncă zarul, câștigătorul rămâne, pierzătorul
revine la portal.
· Pe
bulina exactă a adversarului: se aruncă zarul, câștigătorul mută în
plus diferența dintre rezultate, preia toate comorile adversarului, iar
pierzătorul revine la portal.
4.8 Modul special pentru 6 jucători
· La
început, toți aruncă zarul → cine are cel mai mare începe.
· Primul
jucător întoarce o carte principală și alege un alt jucător să întoarcă.
· Dacă
valoarea este mai mare, acel jucător mută și alege următorul.
· Lanțul
continuă până când toate cele 6 cartonașe au fost jucate (încheierea
confruntării).
· Cartonașele
se amestecă și următoarea confruntare începe cu pionul cel mai avansat.
· Dacă
mai mulți pioni sunt pe poziția „+”, ordinea se decide cu zarul.
5. Sfârșitul duelului și calculul punctelor
Un duel complet se încheie când un jucător
finalizează traseul Cetății și ajunge pe bulina mov.
Scor final =
1. +20 puncte pentru toate cele 4
Porți (pe lângă cele +5 fiecare).
2. Punctele comorilor cucerite.
3. Poziția finală pe Harta Călătoriei
în Timp (sau 28 dacă a terminat traseul).
4. +1 punct pentru fiecare obiectiv
cucerit, dar doar dacă jucătorul a ajuns pe cerculețul mov.
5. Scorurile din confruntările
precedente (diferențele din cartonașele principale).
Câștigă jucătorul cu cel mai mare scor total.